Gepubliceerd op 19 april 2017 15:51

Ouderenombudsman en Zilverlijn

19 april 2017 - Het LSTA is meer dan 10 jaar geleden opgericht door onder andere het Nationaal Ouderenfonds. De OuderenOmbudsman is een gratis service van het Ouderenfonds en helpt ouderen bij vragen over wonen, zorg, welzijn, mobiliteit of geldzaken. Thuisadministratievrijwilligers die ouderen ondersteunen kunnen hen wijzen op het bestaan van de OuderenOmbudsman en hen zo op weg helpen om antwoorden te vinden op uiteenlopende vragen. 

Een andere dienst van het Ouderenfonds is de Zilverlijn, een gratis beldienst voor ouderen. Ouderen die zich hiervoor hebben opgegeven, worden één keer per week door een vrijwilliger gebeld, voor een luisterend oor, een praatje of een goed gesprek. De Zilverlijn draait om gezelligheid en aandacht voor elkaar.
(Iemand) aanmelden voor de Zilverlijn kan op 0800 – 1325 (gratis). De OuderenOmbudsman is via hetzelfde telefoonnummer te bereiken. Of kijk op de website van de
OuderenOmbudsman.

naar alle berichten